2012. június 1., péntek

Az első fecskék

Ma a Pest Megyei Levéltárban jártam, ahol Nagytétény telekkönyvi ügyeit néztem át. Bár (még) nem találtam meg azt, amit valójában kerestem, értékes iratanyagra bukkantam. Megleltem ugyanis azokat az adásvételi szerződéseket, amiket Libál Róza kötött az első barossi telektulajdonosokkal! Szándékosan tulajdonost és nem lakót írok, ugyanis nem feltétlenül lakott a tulajdonos az új telken. 
Az 1905-ben született szerződéseket bevittem egy adatbázisba, így könnyebb kezelni az adatokat. Bár még a kiértékelést nem végeztem el, az már most látszik, hogy a többség budapesti. De mi derül ki pontosan az adásvételiből? Példaként íme az első szerződés az adatbázis alapján: Weisz Gyuláné sz. Libál Rózától (lakik Rákosszentmihályon) Poór Mihály és neje, Poharnik Rozália (laknak Albertfalván, a 62. szám alatt) vett ingatlant 1905. április 27-én. A telek (hrsz.: 2575/7) 300 négyzetöles területtel rendelkezett, és 600 koronát kért érte az eladó. Poór és neje az ár harmadát helyben át is adta, a vételhátralékot pedig részletekben fizette ki. 
Az utóbbi hetek több jó hírrel is szolgáltak, de ezekről majd akkor számolok be, ha végleg sínre kerültek. Addig is íme egy régi kép a Donát-hegyről! A kép Felker Győző által írt, Donát-hegyről szóló füzetében szerepel (nyomda alá szerkesztette: Sranóczay György).

Nincsenek megjegyzések: