2012. március 8., csütörtök

Megy a vonat...

Bár régen írtam a blogra, a munka nem állt meg. Ezen a héten is voltam a Budapest Főváros Levéltárában, ahol a nagytétényi képviselőtestület jegyzőkönyveit és a telekkönyveket bújom. Ezen a héten főleg kevésbé érdekes jogi esetek kerültek elő, például Baross Gábor telep utcáinak közterületté nyilvánítása 1914-ből. A munka fontosabb része most a már meglévő cédulák rendezése, aminek alapján - ha sikerül a hiányokat pótolni - a telep kialakulásának jogi hátterére derülhet fény. Az engem leginkább foglalkoztató kérdés Lőwy Mór és Weisz Gyula személye, és viszonyuk a későbbi Baross Gábor telephez. 
Aki az interneten próbálkozik, az találhat még helytörténeti morzsákat. Én is belefutottam egybe, ami a 43-as villamosról (és részben a nagytétényi HÉV vonalról) szól. Felkerült a linkek közé, és ide kattintva is megtekinthető. 

Nincsenek megjegyzések: