2012. február 27., hétfő

Rövidhír

Egy ideje már nem volt új bejegyzés a félév kezdete miatt, de a munka nem állt meg. Fényképeztem a Pest Megyei Levéltárban, és dolgoztam fel telekkönyveket Budapest Főváros Levéltárában is, sőt, újabb forrásokra is akadtam. Ezekről rövidesen részletesen beszámolok, most csak egy erős idegzetűeknek szánt hírt hoztam. Nem tudom, manapság elő szokott-e fordulni ilyesmi (én nem találkoztam még ehhez hasonlóval mióta a környéken élek), de száz évvel ezelőtt rendszeresen temettek Nagytétényben a Dunából kifogott holttesteket. Pár ilyen esetet a Budafok-Tétényi Lapok szerkesztője is közlésre érdemesnek talált. Felhívnám a figyelmet arra, hogy az hír februári! 
Dunai hullák. 7-ikén egy 13 éves fiu hulláját fogták ki Nagytéténybe na Dunából. A vizsgálat kiderítette, hogy a holttest augusztus óta van a vízben. 8-án temette el Weisz Ferenc főtanító a tetemet, s 10-én este már egy ujabb férfi hullát fogtak ki ugyancsak a nagytétényi hajóállomás mellett. A vizsgálat mindkét esetben megindult.
Budafok-Tétényi lapok 1909. II. évf. 6. szám 1910.02.13 . 7. o.

Nincsenek megjegyzések: