2012. március 23., péntek

Képek a múltból

Eredetileg egy újabb kutatásmódszertani bejegyzés jönne, de sok más van, amiről érdemes írni. Most például úgy tűnik, hogy Baross egy kocsma romjaira épült: ezen a területen az egyik első szót érdemlő épület a "nagy korcsma" volt, ami leégett a század legelején. A területet Lőwy Mór és Weisz Gyula birtokolta, majd Lőwy halála után tulajdonostársa parcellázta fel a területet, és hozta ezzel létre Barosst. Hangsúlyozom, hogy bár most itt tart a kutatás, de még nem néztem utána rendesen. 


Teljesen kézenfekvő forrásra akadtam, amikor a nagytétényi községházának néztem utána: korabeli képeslapokon jelent meg az épület az interneten, ráadásul egy kis utánanézéssel sok más képeslapot is találtam Nagytétényről, és néhányat Barossról is. Ezekből párat láthattok itt is. A vízjel a képeslapok elárverezőjétől származik: nem gondoltam volna, hogy egy ilyen képeslap licitálását akár 3-4000 forint kikiáltási árról indítják! Az egyik képen a községháza látható oldalról, előtte a HÉV-vel. Szerintem most is felismerhető a Szentháromság tér. Jobban kötődik Barosshoz másik képeslapon többek közt Imre Lajosné Stádinger Borbála villája, aki a templom előterében van eltemetve, és róla írtam az OTDK dolgozatomat. Középen a templomról még hiányzik a torony, ilyen állapotában láthatjátok a fejlécen is. 

Nincsenek megjegyzések: